Cykloza do Chorzowa

Sobota, 13 listopada 2010 · dodano: 14.11.2010 | Komentarze 3

Znaczna poprawa pogody z piątku na sobotę zaowocowała pomysłem by wyskoczyć gdzieś na rower. Z pomysłem na trasę nie miałem większego problemu,Postanowiłem wybrać się pod stadion Śląski aby oglądnąć nowy nabytek polskiego przemysłu budowlanego jakim jest największy w europie dźwig
Terex Demag CC 2800.
Żeby było raźniej na moją propozycję wypadu odpowiada
JACEK z którym umawiam się koło lwa na rynku bytomia. Stamtąd lecimy żabimi dołami na Chorzów Stary i docieramy pod budowany stadion. Ku mojemu zdziwieniu nie widać nigdzie potężnej konstrukcji dźwigu, lecz po kilku zamienionych z ochroniarzem słowach okazuje się ze dźwig jest :], schował się między innymi pracującymi tam dźwigami.
Okazało się że pracuje on w pierwszej konfiguracji co daje mu wysokość 96m,
potem doczytałem się żę będzie on mieć około 180m ale a to jeszcze trzeba poczekać :D.
Dane techniczne monstrum którego nie dało się w pełni sfotografować przedstawiają się mniej więcej tak:

* waga korpusu: 82 t,
* waga jednej gąsienicy: 45 t,
* średnia waga segmentów kraty: 22 t,
* dzienne zużycie paliwa: 200 l,
* długość gąsienicy: 12 m,
* wysokość gąsienicy: 1,7 m,
* maksymalna wysokość wysięgnika: 170 m,
* maksymalny udźwig: 600 t.

Robi Wrażenie :D:D:D:D:D
Po kilku fotach i z nadwyrężonymi od patrzenia w górę szyjami jedziemy dalej pokrążyć po parku WPKiW, gdzie smigamy licznymi alejkami zaliczając Wieżę TVP Katowice
i planetarium.
Chwila odpoczynku na nawodnienie się i dostarczenie węglowodanów :D
Powoli robi się ciemno i czas wracać do domu do rodziny :D:D, więc kierujemy się jeszcze pod Szyb KWK Barbara który w nocy jest świetnie podświetlony:]
Z Jackiem żegnam się pod jeszcze nie otwartą Agorą, na koniec dostaję BONUS w postaci jadącego przede mną dźwigu z Mostostalu Zabrze :D:D:D:D:D.
Osłonięty w tunelu areodynamicznym udaje mi się tak jechać przez 3km po czym niestety dźwig odbija na różnicówkę.

Dzień jak najbardziej udany , pogoda piękna , jak to powiedział Jacek :" taka temperatura w połowie października to Lato" wachała się miedzy 17-16i pod koniec 15 st. Dzięki za towarzystwo i pozdrowienia dla wszystkich czytających.