h km/h:
Rower:

Gdynia cz.6 Nie rowerowo Wieżyca , Szymbark

Niedziela, 1 maja 2011 · dodano: 07.05.2011 | Komentarze 4

Przedostatni dzień pobytu w Gdyni postanowiłem spędzić na podróży na Kaszuby a dokładnie zaliczyć wieżę widokową na górze Wieżyca, oraz miejscowość Szymbark.

Pogoda była super ,więc po dotarciu na miejsce zabrałem się za wejście na górę Wieżyca która liczy 329m n.p.m jest to najwyżej położony szczyt nie tylko na Kaszubach i Pomorzu, ale całej rozległej Nizinie Europejskiej od Uralu po Pireneje.

Na jej szczycie znajduje się wieża widokowa im. Jana Pawła II, licząca 182 stopnie i mierząca 35 metrów wysokości, została zastąpiona starą wieżą drewnianą która zawaliła się w latach 80'tych.

Tutaj słabo widoczna po lewej Góra Donas z wieżą widokową i po prawej widoczny maszt RTCN Chwaszczyno, oddalone w linii prostej o 33 km , fota na maksymalnym zoomie 12x + 4x cyfrowy

Ciekawostką która też mnie rozwaliła jest to że w miejscu masztu telefonii komórkowej która widać na zdjęciu , stał niegdyś gigantyczny radar wojsk niemieckich z czasów II wojny niesamowita wielka konstrukcja 34m szer, 22m wysokości co ja tu będę więcej pisał popatrzcie i poczytajcie sami.RADAR

Jeszcze większą ciekawostką jest że zanim niemcy chcieli wybudować rada, w centralnej części betonowego kręgu który po którym poruszał się radar, miał albo znajdował się głęboki silos z którego miały startować najsłynniejsze niemieckie Rakiety V2
cytat:
"W czasie okupacji umieszczano tam jeńców, na przykład alianckich lotników, zestrzelonych podczas bojów powietrznych, którzy byli wykorzystywani m.in. do budowy wyrzutni rakiet V2 (w miejscu, gdzie obecnie znajduje się wieża przekaźnikowa, widoczna ze szczytu Wieżycy)"