Zamiast spania pętla do objechania :P

Czwartek, 9 sierpnia 2012 · dodano: 10.08.2012 | Komentarze 4

Po nocce w pracy jak co dnia wracam do domu i odsypiam.
Tym razem było inaczej gdyż już wcześniej planowałem wyskoczyć gdzieś na rower, ale wciągu tygodnia a nawet weekend nie mam czasu.
Praca zmianowa potwornie koliduje z moimi planami wycieczek,i trzeba było coś wymyśleć.
Także po powrocie do domu miałem już spakowane wszystko, tego poranka było zero chmur i tym bardziej zachęcało do jazdy.
Trasa zaplanowana więc ruszyłem trochę po 7, delikatnie kręcąc śmigałem przed siebie oszukując swoją psychikę polegającą na patrzeniu przed siebie nie dalej niż 1 metr od koła by nie widzieć horyzontu ulicy , oraz skupieniu wzroku tak by asfalt rozmywał się podczas jazdy jak płynąca rzeka.
Daje to tyle że wzniesienia pokonuje z tą samą prędkością jak jadąc po prostej , minusem jest to że można walnąć byka np w samochód na awaryjnych , dlatego polecam śmigać tak poza miastem hhehehe.
Mijają minuty i kolejne miejscowości, w Tworogu odbijam na Koszęcin i długa nużąca prosta idealnie 8 km.
Do rozjazdu na Kalety mija dokładnie pierwsza godzina.Kalety to miejscowość w której jeszcze nie byłem choć blisko domu ale asfalt przed ta miejscowością tak piękny że pod w miarę strome wzniesienie leciałem jak po prostej.
Dalej moim punktem docelowym jest miejscowość Woźniki a dokładniej wieża betonowa zwana Dostrzegalnią pożarową z tarasem widokowym dla turystów.
Na kilka km przed tym miastem podczepiłem się pod traktor ciągnący szambowóz, pomimo niesmacznej nazwy nie waliło z niego a ja w tym czasie mogłem zjeść batonika i uzupełnić płyny :P.
Na miejscu zaliczyłem fotkę z fontanną i po dotarciu pod wieże wiedziałem tyle że otwarta jest od 8-18. Drzwi zamknięte ale na samej górze okna otwarte wiec pewnie jest obserwator.Walnąłem w metalowe drzwi i po chwili wychyliła się głowa wielkości główki od szpilki 35 metrów wyżej :D:D:D. oznajmiłem że chciałbym skorzystać z tarasu widokowego na który planowałem się dostać od 2 lat. Człowiek powiedział ze mam się udać do domu w którym znajdują się klucze.
2 minuty później dzwonie do drzwi pod wskazany adres, pojawia się pan którego pytam czy jest możliwość wejścia na taras widokowy, było widać lekką niechęć ze względu na wczesną godzinę , i się nie dziwię jak się potem okazało był to zmiennik Pana na czubku wieży.
Ale zgodził się :): po dotarciu do metalowych drzwi czekała nas długa droga na górę w wąskim gardle wieży 1,5m może średnicy wewnętrznej,i krętymi schodkami jak w zamku.
Przede mną na górze otworzyły się kolejne metalowe drzwiczki ukazujące przepiękne widoki a towarzyszący mi pan poszedł kilka metrów wyżej do swojego kolegi.
Ja pstrykałem fotki , delektując się piękną pogodą , nie najgorszą widocznością gdy po 3 min słyszę głos z górnej części wierzy , który zaprasza mnie do siebie.
Pokonałem kilka metrów krętymi schodkami wdrapałem się po drabinie do pomieszczenia w którym obydwoje Panowie pracują. To takie bocianie gniazdo , przeszklony pokoik w kształcie ośmiokąta.
Strasznie spodobało mi się to pomieszczenie dywanik , przyrządy celownicze, lornetka, mapy , CB radio , idealne miejsce pracy i JAKI WIDOK AHHHHHH pozazdrościć.
Pomijając rozmowy o polityce i pracy w Polsce , temat rozwijał się w kierunku tego czym się zajmują na co dzień , jak zgłaszają i namierzają pożar, jakie widoki widać przy dobrej widoczności , oraz jak piloci OLT Expres zataczali krąg do lądowania prawie nad ich głowami heheheheh. Wyliczaliśmy odległości na mapach do interesujących nas punktów, jak brakowało obszaru na Ich mapie wyciągałem swoją. Także atmosfera bardzo zabawna , żarty nie żarty i chyba milo mnie odebrali jako zwiedzającego :):):):):).
Nie zrobiłem zdjęć pomieszczenia gdyż nie chciałem naruszać prywatności, zresztą jestem obcą osobą i nie wypada pstrykać wszystkiego jak chiński turysta
Pokierowali mnie skrótem pod pas startowy lotniska Pyrzowice, miałem w planie go sam odnaleźć ale by nie błądzić zaoszczędziłem sporo czasu.
Przed lotniskiem delikatnie popadało ale niegroźnie , chmury szybko się pojawiły i to takie deszczowe.
Pod dom jechało się spokojnie bez deszczu ale pod wiatr.
Dzień a raczej poranek jak najbardziej udany zaliczony jak i ja bardzo zadowolony :D:D:D:D na trasie 1 bidon i nie jedząc śniadania na trasie tylko 3 wafelki Góralki :D:D:D , teraz można zasnąć po pracy i rowerze :P:P:P:P:P

Poniżej zamieszczam JEDNO ZDJĘCIE NIE MOJE z tej STRONKI, UKAZUJĄCE WIEŻĘ Z ODDALI NA KTÓREJ BYŁEM

Kierunek Miasteczko śląskie i Tarnowskie góry

Kierunek Dąbrowa Górnicza

huta Katowice koło D.Górniczej
Kategoria 50-100km

| 17:44 sobota, 11 sierpnia 2012 | linkuj grigor86 - Ja niestety śmigam z plecakiem i nawet jeśli jest ciepło rano to mokre plecy i towarzyszące z nim zimno najbardziej mnie wkurza.

DARIUSZ79 - aż takiej tragedii niema jeśli chodzi o wysokość i lęk dla tych bojaźliwych.
Ja ten co uwielbia wysokości miałem spinke jak wchodziłem na tę wieżyczkę we wpisie "Pomorska rundka i Spotkanie z Olafem" , tam były drabiny i bez zabezpieczeń za plecami , więc źle postawiona stopa na poprzeczce poślizgnięcie się i można się zabić ;/;/;/
DARIUSZ79
| 06:15 sobota, 11 sierpnia 2012 | linkuj A ciekawa stronka z fotkami będę miał co do oglądanie i pewnie jakieś inspiracje będę miał żeby coś zobaczyć :)
| 06:13 sobota, 11 sierpnia 2012 | linkuj Druga fota znane mi miejsce :) Kunia ja bym nie wzeszedł strach jakiś mam na stare lata :P ale z drugiej strony widoki są przepiękne Pozdr
| 18:21 piątek, 10 sierpnia 2012 | linkuj Widoczki przednie. Ja też uwielbiam takie wieże obserwacyjne i jak tylko któraś jest w okolicy, to zaraz staram się je zaliczać! Niezły hardkor z tą podłogą na wieży - Ci z lękiem wysokości by się posrali stojąc na tych metalowych prętach. Huta Katowice z daleka wygląda porażająco tzn. wielka jest.
A jeśli chodzi o jazdę po nocce to też raz tego spróbowałem, dokładnie w tych samych godzinach jak Ty i nawet podobny dystans, ale ja jechałem wiosną i było mega zimno rano, coś ok.8*C i pamiętam, że ja ledwo do chaty wróciłem i zasypiałem za kierownicą :-)
Pozdrówka men!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa orzyp