Niedzielna setunia po pracy

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 23.07.2013 | Komentarze 6

Po dobrych radach znajomych z BS faktycznie postanowiłem dać organizmowi odpoczynek.
Trwało to niespełna 2 dni :P ale wystarczyło , dobrze odżywiony w niedzielę rano po sobotniej nocce w pracy z samochodu przeskoczyłem na rower i widząc piękne słońce z samego rańca , dałem w długą :D:D:D.
Pierw udałem się do Tarnowskich gór na pociąg 6:41 do Krzepic bo dalej nie jechał:).
Z problemami na trasie, pociąg na miejsce dotarł sporo po 8-mej ,i stamtąd obrałem kierunek Rębielice Królewskie gdzie znajdowały się dwa miejsca do zwiedzenia jako cel podróży.
Niektóre odcinki dróg fatalne , biorąc pod uwagę że na oponach szosowych czuć wszystko nawet jeśli rozjadę delicje :P:P:P:P .
Pomimo wzniesień jedzie mi się dość szybko , zaczynałem odczuwać przypływ sił, których brak wcześniej demotywowało jakąkolwiek jazdę.
Pierwszym celem był wiatrak upatrzony w miniaturce Google Maps , i do samego końca myślałem że to jakiś mały wiatrak do 10 metrów.
Miejscowi pokierowali mnie polnymi drogami którymi mogłem dotrzeć do tej konstrukcji.
Jak się szybko okazało Była to ogromna konstrukcja , co ciekawsze własnego pomysłu , takie hobby starszego człowieka który budował to 25 lat w celu uzyskania energii elektrycznej, do dziś brakuje turbiny , całość ma 54 metry a średnica wirnika 30 metrów masakra. Więcej o nim doczytacie sie TUTAJ.
Kolejny cel nieopodal to wzniesienie którego połowa to nieczynny kamieniołom.
Gdy wjechałem na szczyt , rozpościerał się stamtąd przepiękny widok, w oddali Elektrownia Bełchatów jako fabryka chmur i Góra Kamieńsk gigantyczna hałda usypana po kopalni odkrywkowej. Kilka fotek , nacieszyłem oczy i udałem się wgłąb lasu po przejechaniu którego po drugiej stronie ukazał mi się kamieniołom, też miał coś w sobie , uwielbiam takie krajobrazy wyrastające z równin.
Stamtąd udałem się w 3 miejsce które już znałem dobrze, był to maszt RTCN Wręczyca Wielka w miejscowości Klepaczka 340 metrów wysokości, uwielbiam takie konstrukcje , to już wiecie pewnie z poprzednich wpisów, i właśnie tam zrobiłem sobie piknik przed powrotem do domu.
Najedzony powoli nabierałem prędkości, ostatnie 60km zleciało mi równie błyskawicznie jak pierwsze kilometry. W prawdzie przy tak wysokiej średniej narzuconej sobie ostatnie kilometry były trochę męczące ale dałem radę i sił na dynamiczniejszą jazdę do domu miałem na styk.
Łapy opaliły mi się tak bardzo jak bym patrzył na flagę polski także trzeba uważać na słońce i promieniowanie UV.

Czekając na pociąg

Dworzec autobusowy

Po środku już widać wiatrak

Co ciekawe całe niebo czyste jak łza a tam gdzie na horyzoncie EC Bełchatów pojawiają się chmury

Góra Kamieńsk i widoczna frama wiatrowa